عروس زیبای خلیج فارس

سه شنبه 26 شهريور 1398
16:40
مجله دلتا

جنگل‌ حرا تا كمر درون آب است! عروس زيباي خليج، ايستاده در آب.
جنگل حرا

جنگل‌ حرا شگفت انگيز است و از زيباترين و بكرترين مناطق چابهار به شمار مي‌رود. جنگل حرا كه تا كمر در آب قرار گرفته، با چشم‌انداز بي‌نظيرش سرسبزي خيره كننده‌اي به خليج گواتر بخشيده است. جنگل حرا جنگلي دريايي است كه درختان خالص و يكدست آن بدون نياز به آب شيرين، رشد مي‌كنند و محل امني براي پرندگان و انواع جانوران دريايي نيز محسوب مي‌شوند. هنگام بازديد از جنگل حرا شگفت زده خواهيد شد. افزون بر گشت وگذار در آبراه‌هاي پيچ در پيچ آن مي‌توانيد از نزديك ماهي خزنده، انواع پرندگان نادر مانند عقاب ماهي‌گير، پليكان‌ها و فلامينگوها را تماشا كنيد. با صفحه گردشگري مجله پيام دلتا همراه باشيد تا با هم به جنگل‌هاي زيباي حرا در چابهار سفر كنيم.

———————————————————————————–

جنگل حرا

فقط در چابهار نيست!

جنگل‌هاي حرا يكي از شگفتي‌هاي جنوب ايران است كه افزون بر چابهار، در اطراف جزيره قشم نيز مي‌توانيد آن را ببينيد. جنگل حرا از درختچه‌هايي تشكيل شده است كه در آب‌هاي شور نواحي گرمسيري مي‌رويد. از خصوصيات بارز اين گياه اين است كه ابتدا تخم آن روي درخت مادر مراحل رشد را سپري و پس از آن گياه جوان خود را از درخت مادر جدا كرده و به داخل آب مي‌افتد.

جنگل‌ حرا در مناطقي مي‌رويد كه داراي خاك لجني حاصل از رسوبات فرسايشي سواحل بوده و همواره در معرض جز و مد دريا قرار گرفته باشند. در واقع هنگام جزر، جنگل حرا به همراه بستر از آب بيرون آمده مانند جزيره ديده شده ولي هنگام مد تمام جنگل حرا در زير آب گم مي‌شود و اين پديده شگفت انگيز و تماشايي است.

آب شيرين كن!

گياه حرا با شيرين كردن آب شور دريا خود را تغذيه مي‌كند. اواخر تير و اواسط مرداد ماه فصل شكوفه و ميوه دهي درختان جنگل حرا است. اين گياه داراي گل‌هاي زرد رنگ بوده و ميوه بادامي شكل آن بسيار شيرين و دلچسب است.

جنگل حرا

ارتفاع درخت‌هاي جنگل حرا گاهي از 4 متر هم تجاوز مي‌كند. ريشه‌هاي درختان جنگل حرا با قرار گرفتن در سطح زمين در جذب اكسيژن نيز شركت مي‌كنند. برگ‌هاي بيضي شكل و كشيده درخت‌ها براي دام‌ ها بسيار خوش خوراك بوده و ارزش غذايي بالايي دارد.

جنگل حرا

چطور برويم؟

براي رسيدن به چابهار مي‌توانيد از هواپيما استفاده كنيد. فرودگاه كنارك كه نزديكترين فرودگاه به چابهار است در مسيرهاي زير پرواز دارد: بندرعباس، تهران، زاهدان، مشهد . بندر چابهار ايستگاه راه آهن ندارد. اگر قصد سفر زميني داريد مي‌توانيد از اتوبوس يا ماشين شخصي استفاده كنيد. از بيشتر شهرهاي بزرگ ايران اتوبوس به چابهار حركت مي‌كند. براي رسيدن به جنگل حرا بايد به سمت خليج گواتر حركت كنيد. از سمت شرق چابهار وارد جاده چابهار – روستاي گواتر شويد. اين جاده پس از طي 100 كيلومتر شما را به روستاي گواتر خواهد رساند.

جنگل حرا

كي برويم؟

براي بازديد از جنگل حرا محدوديت زماني نداريد. با اين حال زمان طلوع آفتاب و همچنين غروب، به دليل جزر و مد و همچنين بازي نور و سايه در آب، با چشم انداز شگفت انگيزتري رو به رو خواهيد شد.

نكات مهم براي بازديد

در محدوده جنگل حرا، قايق كرايه‌اي براي بازديد از جنگل وجود دارد. كرم ضدآفتاب و كلاه لبه‌دار فراموش نشود. خوراك در بندر گواتر يافت نمي‌شود. بنابراين كمي خوراكي با خودتان همراه داشته باشيد. مردم منطقه بسيار مهمان نواز هستند. از مهرباني و راهنمايي‌هاي‌شان لذت ببريد. اين سفر با در نظر گرفتن شرايط خاص و وجود همراهان مطمئن و قابل اعتماد، براي بازديد افراد با نيازمندي‌هاي خاص بدون مشكل به نظر مي‌رسد. همچنين افراد داراي فرزند اوتيسم بهتر است از قايق سواري در محدوده جنگل صرف نظر كنند.

جنگل حرا


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]