شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

گردشگری دلتا

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

جاذبه های دیدنی کوبا

کوبا، کشوری چهارفصل با عمارتهای قدیمی رنگی و نقاشی شده و با مردمانی خونگرم و با سبک زندگی خاص، در آمریکای لاتین است.
جاذبه های گردشگری کوبا

کوبا، کشور موسیقی‌های زنده در خیابان‌، هتل‌های پر زرق وبرق و مزارع نیشکر؛ طوری آرایش شهری قدیمی خود را درست مانند گذشته‌اش حفظ کرده است که انگار با سفر به کوبا، در زمان سفر می‌کنید. شور زندگی، رقص و موسیقی، سبک خاص زندگی مردم کوبا و همچنین پنج هزار کیلومتر خط ساحلی این کشور، گردشگران بسیاری را که در پی سکوت و آرامش هستند، جذب این کشور کرده است. در معرفی جاذبه های گردشگری کوبا با مجله دلتا همراه شوید.

هاوانای قدیمی

در خیابان‌های سنگفرشی هاوانای قدیمی، محله تاریخی کوبا که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است، می توانید ساعت‌ها قدم بزنید و در میان ساختمان‌های باروک و نئوکلاسیک خود را در کوبای ۲۰۰ سال پیش تصور کنید.

هاوانای قدیمی

سواحل وارادِرو

سواحل وارادرو از بهترین سواحل کارائیب و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوبا به شمار می روند. هتل‌های بی‌شماری در این خط ساحلی وجود دارند و شما می توانید در سواحلی با ماسه های سفید، خاطراتی به یادماندنی برای خود ثبت کنید. دو غار آمبروسیو و موسولمانس، از جاذبه های طبیعی وارادرو است.

معروف ترین سواحل کوبا

ترینیداد

با گشت و گذار در شهر تاریخی ترینیداد که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، در زمان سفر کنید. ساختمان‌های قدیمی و خیابان‎های سنگفرش‌شده شما را به دوران قدیم کوبا می‌برد. بسیاری از ساختمان های ترینیداد به قرن ۱۷ تا ۱۹ برمی گردند، زمانی که این شهر به تجارت شکر معروف بود.

ترینیداد کوبا

ساحل گواردالاواکا

دورتر از وارادرو، ساحل پر زرق و برق گواردالاواکا قرار دارد. درختان پر شاخ و برگ سرسبز، حاشیه‌های گسترده‌ ساحل را دربر می‌گیرند و فضای خوبی را برای کسانی که درپی مکانی خنک بدون خورشید گرمسیری هستند، فراهم می کند. غواصان می توانند بسیاری از موجودات دریایی را در امتداد صخره های مرجانی گواردالاواکا مشاهده کنند.

معروف ترین جاذبه های گردشگری کوبا

پارک ملی وینیالس

این پارک ملی ثبت‌شده در یونسکو، دره‌ای زیبا و شاداب با مناظر شگفت انگیز است. در طبقات این دره در پارک ملی وینیالس، میوه و سبزیجات کشت می‌شود. برای علاقه مندان به فضای باز، در این پارک مسیرهای پیاده‌روی طولانی و امکان اسب سواری در تپه‌ها وجود دارد.

پارک ملی وینیالس

مالکون

مالکون، مشهورترین تفرجگاه نزدیک به ساحل در هاوانا است. با پیاده‌روی در اینجا در گذشته غرق می‎شوید و در طول مسیر می‌توانید ماهیگیران محلی و همچنین ساختمان‌های بسیار قدیمی را مشاهده کنید. این ساختمان‌های صورتی و زرد رنگ‌ برای عکاسان، مخصوصا در نور مناسب روز، یک مقصد رویایی محسوب می شود.

مالکون کوبا

باراکوا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کوبا شهر قدیمی باراکوا است. در دهه ۶۰ میلادی و قبل از افتتاح یک بزرگراه در این شهر، باراکوا تقریبا ناشناخته بود، اما بعد از آن شهر شناخته و به همین ترتیب ورود گردشگران آغاز شد. در باراکوا می توانید معماری کهن جالبی را ببینید.

باراکو کوبا جاذبه های گردشگری کوبا

سفر به تایلند و دانستنی های آن

تایلند مقصد ارزان و هیجان‌انگیز گردشگری است به شرط آنکه پیش از سفر در مورد بایدها و نبایدهای آن نکاتی را بدانید.
دانستنی های سفر به تایلند

لباس باز نپوشید

آب‌وهوای گرم تایلند نباید موجب آن بشود که لباس نامناسب به تن کنید. پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی و مراکز شهر خلاف عرف این کشور است. برای ورود به معابد نیز باید لباس آستین بلند ترجیحا سفید و شلوار به تن کنید. البته یکی از بهترین تفریح‌های تایلند آفتاب گرفتن در سواحل زیبای این کشور است؛ بنابراین پوشیدن مایو در سواحل مشکلی ندارد.

کفش ها را از پا درآورید

به دلیل آب و هوای گرمسیری تایلند، اغلب مردم این کشور از صندل و دمپایی به جای کفش استفاده می‌کنند و این نوع از پوشش برای پا را احترام به حساب می آورند، اما ورود با کفش به معابد و حتی بعضی از فروشگاه‌ها را بی‌احترامی می‌دانند. بنابراین در زمان سفر به تایلند کفش‌هایی که پوشیدن آن راحت است همراه داشته باشید.

دانستنی های سفر به تایلند کفش ها را از پا دربیاورید

به سر کسی دست نکشید

هرچه تایلندی‌ها پا را آلوده‌ترین عضو بدن می‌شناسند، سر را به عنوان بالاترین عضو بدن، قابل احترام می‌دانند. بنابراین از لمس کردن سر یک فرد تایلندی حتی یک کودک پرهیز و اگر اتفاقی دستتان به سر کسی برخورد کرد عذرخواهی کنید.

با پا اشاره نکنید

در تایلند ابدا از پا برای اشاره یا حتی برای ممانعت از بسته‌شدن در استفاده نکنید؛ ولو اینکه خیلی خسته باشید چرا که این کار در تایلند رفتاری بسیار زننده محسوب می شود. همان‌طور که گفته شد در تایلند، مردم پا را آلوده‌ترین بخش بدن می‌شناسند به همین دلیل اشاره کردن با پا، منتهای بی‌ادبی تلقی می‌شود.

دانستنی های سفر به تایلند با پا اشاره نکنید

به خاندان سلطنتی احترام بگذارید

مردم تایلند احترام بسیار زیادی برای خاندان سلطنتی این کشور قائل هستند و هر نوع بی‌احترامی به این خانواده، تنبیه‌هایی را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است به سرتان نزند که پای خود را روی سکه یا اسکناسی که عکس خانواده سلطنتی روی آن حک شده قرار دهید. حتی از قرار دادن پا روی میز خودداری کنید.

دست ندهید

اهالی تایلند به جای دست دادن، دست های خود را به هم می‌چسبانند و تعظیم می‌کنند. لازم نیست به کودکان و افراد کم‌سن تعظیم کنید اما وقتی با شخصی که از شما بزرگتر است روبرو می شوید دست ندهید و فقط تعظیم کنید.

دانستنی های سفر به تایلند دست ندهید

از چنگال برای غذا خوردن استفاده نکنید

مردم تایلند غذاخوردن با چنگال را بی‌احترامی می دانند، از این رو اگر در رستوران‌ها به سایرین دقت کنید خواهید دید که از چنگال فقط برای هدایت غذا به قاشق استفاده می کنند و چنگال را به دهان نمی‌زنند.

در شب سوت نزنید

یکی از جالب‌ترین دانستنی های سفر به تایلند این است که در شب نباید سوت بزنید. تایلندی‌ها اعتقاد دارند سوت زدن در شب باعث فراخواندن ارواح به آن منطقه می شود به همین دلیل شنیدن صدای سوت در شب ممکن است مردم را بترساند. همچنین تایلندی‌ها سوت زدن را نشانه بدشانسی می دانند.

وام خرید مسکن

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط بر وضعیت صندوق پس‌انداز یکم و تخصیص اعتبار است.
وام خرید مسکن
بنابر اعلام بانک مسکن افزایش وام خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم منتفی است چرا که برای افزایش وام خرید مسکن باید، منابع پیش‌بینی شود.


به گزارش مجله دلتا ابوالقاسم انارکی، مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه افزایش سقف تسهیلات منوط به پیش بینی راهکار های تامین کسری منابع است گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش تسهیلات ۸۰ میلیون تومان که هم‌اکنون ارائه می‌شود، داشته‌ایم و درخواست تامین اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی را ارائه کرده‌ایم، اما فعلا برنامه‌ریزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن صورت نگرفته است.

مدیر عامل بانک مسکن در تشریح این موضوع که سقف تسهیلات در شهر تهران فقط می‌تواند کمتر از ۲۰ درصد یک واحد مسکونی در منطقه با قیمت متوسط را پوشش دهد، بیان کرد: تسهیلات مسکن در برخی شهر ها و استان‌ ها توان خرید متقاضیان را بالا می‌برد، اما این رقم برای شهر تهران تا حدودی پایین است. هم‌اکنون زوج‌ های متقاضی می‌توانند برای دریافت تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۶ درصد در بافت فرسوده و ۸ درصد اقدام و سپرده گذاری کنند.

شایان ذکر است رشد قیمت مسکن در سال های ۹۶ و ۹۷ باعث شد تا توان خرید به شکل قابل توجهی کاهش یابد و تسهیلات نیز نتواند کفاف خرید مسکن را حداقل در سطح ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد حفظ کند. این موضوع باعث شده تا به دلیل کافی نبودن تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم برای خرید مسکن؛ بیش از ۱۱۰ هزار متقاضی دریافت وام از این صندوق انصراف داده‌ و حساب خود را مسدود کنند.

با رشد قیمت مسکن و کاهش توان خرید متقاضیان، هنوز تصمیم جدی از سوی شورای پول و اعتبار به منظور افزایش سقف تسهیلات مسکن اتخاذ نشده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند صندوق پس‌اندازی یکم، کارایی خود را از دست داده است.

چرا مسکن دوباره گران شد؟

کارشناسان مهم‌ترین علت رشد قیمت مسکن را افزایش نقدینگی و رشد قیمت مصالح ساختمانی می‌دانند.
جدیدترین قیمت مسکن در تهران

در شرایطی که قدرت خرید متقاضیان مسکن روزبه‌روز در حال کاهش است، گزارش بانک مرکزی از جدیدترین قیمت مسکن در تهران از افزایش‌ قیمت‌ها در ماه‌های دی و بهمن حکایت دارد. کارشناسان می‌گویند مهمترین دلیل رشد قیمت مسکن افزایش نقدینگی و رشد قیمت مصالح ساختمانی است.

به گزارش مجله دلتا بسیاری از مشاوران املاک وارد شدن میانگین قیمت مسکن به کانال ۱۴ میلیون تومان را ترس فروشندگان از فروش مسکن می‌دانند. اما کارشناسان تحلیل‌های متفاوتی از رشد قیمت مسکن در دوره‌ای که قدرت خرید مسکن کاهش یافته دارند.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی

فردین یزدانی دبیر علمی طرح جامع مسکن چند دلیل مهم را بر رشد قیمت مسکن دخیل دانسته و می‌گوید: اولین دلیل رشد قیمت مسکن افزایش قیمت مصالح ساختمانی به خصوص میلگرد و آهن در چند ماه گذشته است. چرا که بر هزینه تمام‌شده مسکن می‌افزاید.

روند صعودی قیمت دلار، عامل دیگری است که دبیر علمی طرح جامع مسکن در افزایش نقدینگی در جامعه موثر دانسته و اظهار می‌دارد: اگر نقدینگی در جامعه افزایش نمی‌یافت قیمت مصالح ساختمانی بالا نمی رفت. در اقتصادی که رشد منفی دارد قطعا ورود نقدینگی می‌تواند نگران کننده و در هر بخشی به خصوص مسکن تورم‌زا باشد. هم‌اکنون سرمایه‌گذاری ملکی امن‌ترین نقطه برای سرمایه گذاری و تبدیل سرمایه به دارایی است.

افزایش تقاضا

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزایش مراجعات در دی و بهمن را دلیل رشد قیمت مسکن دانسته و می گوید: انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد تا متقاضیان واقعی خرید مسکن و متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری داشتند در دی‌ماه و بهمن‌ماه و قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی به بازار مسکن مراجعه کنند و این موضوع موجب رشد معاملات و قیمت مسکن شد.

وی تاکید می‌کند: پیشوازی متقاضیان مسکن از خرید مسکن چه برای خرید و چه برای سرمایه‌گذاری باعث شد تا بعد از افزایش تعداد معاملات مسکن، مالکان با مشاهده افزایش تقاضا، قیمت‌های خود را بالا ببرند.

ترس از کاهش ارزش پول ملی

از سوی دیگر حسن محتشم رئیس سابق انجمن انبوه سازان با اشاره به بیم متقاضیان مسکن از رشد قیمت در سال ۹۹ بیان می‌کند: ترس از کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا بخشی از سرمایه‌ها به سمت مسکن کوچ کند.

او در ادامه می‌گوید: همواره با نزدیک شدن به پایان سال متقاضیان واقعی خرید مسکن و سرمایه‌گذاران ملکی تلاش می‌کنند که به تورم سال آینده برخورد نکنند و به همین منظور در تدارک خرید مسکن در ماه‌های پایانی سال برمی‌آیند. وقتی این تفکر وجود دارد و بازار مسکن نیز به این روند عادت کرده، میزان مراجعات و معاملات افزایش می‌یابد و به تبع آن قیمت مسکن نیز رشد می‌کند.

براساس این گزارش، این روزها عبور نقدینگی از مرز ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان، افزایش نرخ ارز و قیمت مصالح ساختمانی و حتی جو روانی بازار مسکن کافی است تا جدیدترین قیمت مسکن در تهران متاثر از این عوامل، به سمت افزایش خیز بردارد.

سفر به بیروت، عروس خاورمیانه

بیروت شهری بندری در کنار دریای مدیترانه است و در بدو ورود به این شهر، آن را شایسته القابی چون عروس خاورمیانه و عروس همیشه بهار خواهید دید.
دیدنی های بیروت

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مجسمه‌های چند هزارساله، صخره‌ها و کوه‌های همیشه سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. بخش گردشگری مجله دلتا این بار به معرفی دیدنی های بیروت پرداخته است. با ما همراه باشید.

موزه ملی

مجموعه‌ای گسترده از ۱۰۰ هزار اثر باستانی و قرون‌وسطایی به‌دست‌آمده از حفاری‌های اطراف لبنان در موزه ملی بیروت به نمایش گذاشته شده است. این موزه همچنین دارای باارزش‌ترین مجموعه‌ آثار فنیقی در جهان است. موزه ملی بیروت در جنگ داخلی لبنان تخریب و در سال ۲۰۱۱ به‌طور کامل بازسازی شد.

دیدنی های بیروت موزه ملی

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی مقدس ما یا کلیسای سیده لبنان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیروت و از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی لبنان است که برای احترام به مریم مقدس ساخته‌ شده است. مجسمه مریم مقدس مشرف بر شهر جونیه، چشم‌انداز وسیعی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد.

دیدنی های بیروت کلیسا

صخره‌های کبوتر

صخره‌های کبوتر در منطقه تاریخی روشه، یکی از گنجینه‌های طبیعی لبنان و از دیدنی های بیروت به شمار می‌رود. در منطقه‌ اطراف این صخره‌ها، شواهدی از وجود اقوام باستانی به دست آمده است. گردشگران می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی روشه، قدم بزنند و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرند.

دیدنی های بیروت صخره کبوتر

موزه سرسق

«موزه سرسق» موزه اصلی هنرهای معاصر بیروت و محل نگه‌داری آثار فرهنگی لبنانی است. این موزه در یک ویلای خصوصی واقع در یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی بیروت قرار دارد. ساختمان موزه سرسق، نمونه‌ای تمام‌عیار از معماری قدیمی لبنانی است؛ این ساختمان را خانواده سرسق در قرن ۱۹ میلادی بنا کردند و امروزه به یکی از جاهای دیدنی بیروت تبدیل شده است.

دیدنی های بیروت موزه سرسق

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت با قدمت ۱۵۲ سال، یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه دارای موزه باستان‌شناسی، باغ‌های گیاه‌شناسی، ساختمان‌های تاریخی و همچنین یک ساحل اختصاصی است. موزه باستان‌ شناسی دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۸۶۸ افتتاح شد و قدیمی‌ترین موزه باستان‌شناسی در خاورمیانه است و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

دانشگاه آمریکایی بیروت

بعلبک

شهر باستانی بعلبک یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در دره بقاع و در فاصله دو ساعت و نیم از بیروت واقع شده است. معبد رومی باکوس، یکی از آخرین ساختمان‌های رومی در جهان، از برجسته‌ترین بخش‌های این شهر است. این معبد در بیش از ۱۸۰۰ سال پیش برای احترام به یکی از خدایان رومی ساخته شد. هر سال در محوطه‌ی جلوی معبد، جشنواره‌ی تاریخی و باستانی بعلبک برگزار می‌شود.

دیدنی های بیروت بعلبک

سفر به سواحل جنوبی ایران

جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری که در سراسر ایران وجود دارد اما هیچ‌کدام جای سواحل بکر جنوب با جاذبه‌های منحصر به‌فرد آن را نمی‌گیرد.
سواحل جنوب ایران

چه یک گردشگر حرفه‌ای باشید چه یک مسافر ساده، حتما تا به حال یک بار برای فرار از روزمرگی و گذران اوقات فراغت به سواحل جنوب ایران سفر کرده اید. اوایل بهار و پیش از رسیدن فصل گرما بهترین زمان برای سفر به این سواحل است. بخش گردشگری مجله دلتا به معرفی چند ساحل زیبای جنوبی پرداخته است. با ما همراه باشید.

چابهار

سواحل جنوب ایران چابهار

ساحل درک

چشم‌انداز اعجاب‌انگیز تلاقی بیابان با خط آبی دریا و مجاورت آب‌‌ و زمین‌های خشک تصویر بی‌نظیری از درک است. جاده درک در ۱۵۰ کیلومتری چابهار از کوه‌های زیبای مریخی، ساحل گریان و پزم می‌گذرد.

ساحل بریس

بندر تاریخی بریس در غرب چابهار و مسیر خلیج گواتر، این روزها توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. فرسایش خاک در این ساحل فوق العاده زیبا است

تیس

چابهار، ساحل زیبای دیگری به نام تیس دارد. نمای این ساحل از بالا و از قلعه پرتغالی‌ها شبیه به یک کارت پستال زیباست. قایق‌ها و لنج‌های آبی و قرمز رنگ، منظره زیبایی برای عکاسی یا لذت بردن از طبیعت خلق می‌کنند.

قشم

سواحل جنوب ایران - قشم

هنگام

ساحل هنگام از دیگر سواحل جنوب ایران را به اسم ساحل نقره‌ای نیز می‌شناسند. هنگام، در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. فیتوپلانگتون‌هایی موجود در این ساحل، هنگام را شبیه به سرزمینی پر از نقره می‌کند و زمانی که موج به ساحل می‌رسد با این ذره‌های نورانی آمیخته و درخشان می‌شود.

ساحل لاک‌پشت‌ها

ساحل لاکپشت‌‌ها در ۳۰ کیلومتری جنوب قشم از اواخر اسفند تا آخر خرداد دیدنی است. در فصل تخم گذاری، صدها لاکپشت پوزه عقابی به ساحل می‌آیند و تخم‌هایشان را در چاله‌هایی دفن می‌کنند. دو ماه بعد، بچه لاکپشت‌ها از تخم بیرون می‌آیند و به سمت ساحل حرکت می‌کنند. همین اتفاق، این ساحل را به یکی از جاذبه‌های قشم تبدیل کرده است.

جزایر ناز

یکی دیگر از سواحل جنوب ایران در قشم، سواحل جزایر ناز است که موقع جزر و مد تغییر شکل می‌دهد. می‌توانید سه ساعت بعد از جزر به این جزایر رفته و قبل از اینکه کل جزیره را آب بگیرد، یک ساعت بعد از مد برگردید.

منفق

ساحل منفق، یکی از بکرترین سواحل جزیره هرمز و در ۴۰ کیلومتر آن قرار دارد. هرمز را به سبب خاک قرمزش می‌شناسند. ترکیب این خاک با آبی دریا رنگ حیرت‌آوری درست کرده که هیچ جای دیگر در ایران آن را پیدا نمی‌کنید. ساحل قلعه پرتقالی‌ها نیز جذابیت این جزیره را بیشتر کرده است.

کیش

سواحل جنوب ایران ریشهر

کلبه هور

انتخاب بین زیباترین ساحل کیش کار سختی است. کلبه هور در غرب کیش قرار دارد، جایی که موقع غروب یکدست نارنجی می‌شود. این ساحل آنقدر آب زلالی دارد که از بالای آن می‌توانید آبزیان و صدف‌ها و مرجان‌های داخل آن را مشاهده کنید.

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی دقیقا در شرق جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل مرجان‌ها بعد از مردن مثل سنگ اسفنجی به ساحل می‌رسند. اگر کسی اهل جمع کردن کلکسیون سنگ و صدف باشد، ساحل مرجانی احتمالا انتخاب بهتری برای اوست.

ریشهر

در امتداد خیابان ریشهر به سمت دریا، زیباترین ساحل بوشهر قرار گرفته است. اینجا شبیه به ساحل‌های دیگری که در اطراف این شهر وجود دارد بکر نیست و بیشتر به دلیل قدمت چند هزارساله‌اش مشهور است.

ساحل بندر امام حسن

این ساحل را به اسم ساحل مریخی نیز می‌شناسند. ساحل بندر امام حسن، در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب بندر دیلم در استان بوشهر قرار دارد و تلفیقی از ماسه و صخره است.

بنود

ساحل بنود عسلویه جذابیت خود را از غارهای صخره‌ای رو به دریا گرفته است و راه دسترسی به آب‌های آن هم از حفره‌های بین صخره‌ها می‌گذرد. این ساحل در ۳۰ کیلومتری عسلویه و روستایی به اسم بنود قرار دارد. در غارهای این ساحل می‌توانید آبتنی کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت

آیا شما نیز مانند بسیاری از افراد، غرق در کلیشه‌های گردشگری هستید و تصور می‌کنید سفرهای خارجی بودجه زیادی می‌طلبد؟
ارزان ترین کشورها برای سفر

گردشگری فقط دیدن موزه لوور و برج ایفل فرانسه یا تماشای برج پیزای ایتالیا نیست که از بیم گران‌تمام شدن هزینه و مواجهه با حساب بانکی خالی بعد از سفر، از گشت و گذار منصرف شوید. در دنیا کشورهایی وجود دارند که سفر به آن‌ها نه تنها مقرون به صرفه است بلکه شما را وارد فضای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه نیز می‌کند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود پنج کشور از ارزان ترین کشورها برای سفر را معرفی کرده است. با ما همراه باشید.

هند، سفر به سرزمین پرجنب‌وجوش

شاید مقرون به صرفه بودن سفر به هفتمین کشور بزرگ و چهارمین اقتصاد دنیا، غیرقابل باور باشد ولی حقیقت دارد. هند با سیستم حمل و نقل و بلیط‌های ارزان گردشگری داخلی و همچنین اقامتگاه‌هایی با قیمت‌های متنوع، مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور با آداب و رسوم و فرهنگ عجیب و خاص خود در بین گردشگران ایرانی، طرفداران بسیاری دارد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها و فرهنگ‌های گوناگون با ساحل‌های آفتابی چشم‌نواز، پناهگاه‌های حیات‌وحش منحصر‌به‌فرد و معابد و مکان‌های مذهبی یک پیشنهاد شگفت‌انگیز گردشگری به شما خواهد بود.

سفر به هند

نپال، کشور فستیوال‌های رنگارنگ

درست در شمال هند و بر رشته‌کوه‌های هیمالیا کشور کوچک نپال قرار دارد که خبری از قیمت‌های سر به‌فلک زده در آن نیست. اگر از آن دسته از گردشگران ماجراجو هستید که به میراث فرهنگی و تاریخی علاقه دارید؛ نپال یک انتخاب درست است. بازدید از معابد، دوچرخه سواری در کوهستان، فتح قله‌های کوچک و بزرگ و تماشای خورشید از فراز هیمالیا، بازدید از حیات‌وحش و شرکت در انواع و اقسام فستیوال‌های شاد و رنگارنگ مذهبی و فرهنگی در هر ماهی از سال، تنها بخش کوچکی از بسته گردشگری شما در نپال خواهد بود.

نپال ارزان ترین کشورها برای سفر

بلغارستان، سفر به دره گل های سرخ

اگر همچنان مایل هستید که مقصد گردشگری شما، کشوری ارزان در جایی غیر از آسیا باشد، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا پیشنهاد ما به شماست. جاذبه‌های گردشگری این کشور را دست کم نگیرید. علاوه بر فضای سبز جنگلی که یک‌سوم این کشور را پوشانده، چهار هزار غار کوچک و بزرگ و اسرار‌آمیز و آثار تاریخی و باستانی متعدد منتظر شما گردشگران است. گل رز یکی از نمادهای بلغارستان و محصول صادراتی ارزشمند این کشور است؛ بنابراین در این سفر از دره گل‌های سرخ دیدن کنید و البته طعم ماست بلغاری را یک بار هم که شده بچشید.

بلغارستان سفر ارزان

مجارستان، سفر به قرون وسطی

مجارستان یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای سفر و گردشگری است که در اروپا قرار دارد. بوداپست بزرگترین شهر مجارستان با حمام‌های آبگرم خود میزبان شما خواهد بود. خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی بسیاری در شهر اِگر مجارستان وجود دارند که تا چند لحظه به آن خیره خواهید ماند. به طور کلی مجارستان را می‌توان از کلکسیون داران بناهای تاریخی در اروپا دانست که بسته گردشگری شما را تشکیل می‌دهد. همچنین اگر علاقه‌مند به باستان شناسی هستید، غارهای پارک ملی آگتلک را فراموش نکنید.

مجارستان ارزان ترین کشورها برای سفر

گرجستان، کشور فستیوال های موسیقی محلی

کشور اوراسیایی و چهارفصل گرجستان با متنوع‌ترین اقلیم، بکرترین طبیعت اروپا را در خود جای داده است؛ بنابراین در این کشور در هر ماهی از سال جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای دیدن وجود دارد که شما را راضی می‌کند. جالب است بدانید که گرجستان علاوه بر بیشترین آثار تاریخی_ فرهنگی، ۱۵ نوع رقص محلی را نیز در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. اگر علاقه‌مند به ساز و آواز هستید، خوب است بدانید که فستیوال‌های موسیقی معروف بسیاری هرساله گردشگران بسیاری را به این کشور می‌کشاند.

گرجستان ارزان ترین کشورها برای سفر

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر از دانستنی‌های سفر “چگونه ارزان سفر کنیم؟” را مطالعه کنید.

سفر یک روزه به ییلاق های نزدیک تهران

اگر از روزمرگی ها و شلوغی پایتخت خسته شده‌اید، سری به مناطق ییلاقی اطراف تهران بزنید.
سفرهای یک روزه

شاید برخی از افراد با وجود مشغله کاری فراوان و زمان اندک، امکان سفرهای چند روزه را نداشته باشند. سفرهای یک روزه یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توان به کسانی که فرصت چندانی برای سیر و سفر کوتاه ندارند، پیشنهاد داد. مجله دلتا در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک تهران پرداخته است. با ما همراه باشید.

روستای هرانده

در فاصله ۱۴۰ کیلومتری تهران و در ۱۵ کیلومتری جنوب‌ غرب فیروزکوه، روستای هرانده قرار دارد. هرانده دهکده‌ای سرسبز است که در دره‌ای به همین نام جای گرفته و با نهرها و رودهای پر آب، درختان بلند تبریزی و کوچه باغ‌های باصفا و چشماندازهای دیدنی از دشت و کوه‌های اطرف منتظر شماست. در این سفر، دیدن غار باستانی و شگفتانگیز بورنیک را فراموش نکنید.

روستای هرانده سفرهای یک روزه

روستای خور

روستای ۲ هزار ساله خور در شمال غرب شهر تهران و در ارتفاعات استان البرز قرار دارد. مسیر دسترسی به این طبیعت منحصر به فرد و قله ها و دره های سرسبز و باغ های پر پیچ و خم آن از جاده زیبای چالوس می‌گذرد. علاوه بر تماشای طبیعت روستای خور می‌توانید از امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌ آن نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه های این روستا، پیست اسکی به همین نام است که ۱۸۰۰ متر طول دارد.

روستای خور سفرهای یک روزه

روستا آینه‌ورزان

روستای آینه‌ورزان با قدمت ۲ هزار سال و در ۶۰ کیلومتری شرق تهران، طبیعتی فوق العاده دارد. قله مرتفع زرینه‌کوه مشرف به روستا بوده و آبشاری دیدنی از میان آن جاری شده است. اگر قصد تماشای آبشار را دارید باید رودخانه ای را که از روستا می گذرد به سمت شمال دنبال کنید. علاوه بر آبشار؛ تنگه ای باریک نیز در آن نزدیکی قرار دارد.

روستا و آبشار آینه ورزان

دشت لار

دشت بسیار خنک و خوش آب و هوا و پر از شقایق لار از شمال به کوه‌‌های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر می رسد. لار ۷۰ کیلومتر از شرق تهران فاصله دارد و بزرگ ترین دره ایران محسوب می شود.

دشت لار سفرهای یک روزه

روستای کردان

کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و ۲۵ کیلومتر با شهر کرج و ۶۵ کیلومتر با غرب شهر تهران فاصله دارد. دسترسی به کردان از اتوبان تهران قزوین به آسانی انجام می شود و برخی ترجیح داده‌اند که به جای سفر یک روزه به کردان اقامتی دائم در این روستا داشته باشند. این روستا مملو از باغ‌های میوه است و رودخانه‌ای از میان آن جاری است.

روستای کردان سفرهای یک روزه

روستای افجه

افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شهر تهران و در لواسانات قرار دارد. قرار گرفتن این روستا ۲۰۴۰ متر بالاتر از سطح دریا، به آن آب و هوایی کوهستانی و تابستانی خنک بخشیده است. زیباترین جاذبه منطقه دشت هویج یا به زبان محلی دشت گرچال است. البته امروزه دیگر در این روستا از هویج خبری نیست، در صورتی که در گذشته در این دشت، هویج فراوانی وجود داشته است.

روستای افجه سفرهای یک روزه

روستای برگ جهان

برگ جهان، روستای ییلاقی منطقه لواسانات، مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. این روستا در دل دامنه‌های جنوبی البرز جا خوش کرده و به راحتی در کمتر از یک ساعت می‌توان به آن رسید. با سفر به این روستا و بازدید از قلعه دختر، امام‌زاده اسماعیل و آبشار برگ جهان سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

روستای برگ جهان سفرهای یک روزه


مکان های گردشگری شگفت انگیز

در گوشه و کنار دنیا مکان‌ های بسیاری وجود دارند که گردشگران به محض ورود به این مکان‌ها، آن‌ها را غیرعادی و اسرارآمیز می‌بینند.
مکان های عجیب دنیا

در برخی از مناطق دنیا مکان های عجیب و غریبی وجود دارند که به‌رغم زیبایی و به دلیل خطرناک بودن؛ دست گردشگران به کلی از آن‌ها کوتاه بوده یا حداقل افراد کمتری از این مکان‌ها دیدن می‌کنند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی برخی از مکان های عجیب و شگفت انگیز دنیا پرداخته است. با ما همراه باشید.

آبشار خون در قطب جنوب

آبشار خون در سال ۱۹۱۱ در قطب جنوب کشف شد. دلیل این نامگذاری، آبی به رنگ سرخ بود که از بالای کوه پایین می‌ریخت. بعد از سالها پژوهش، محققان سرانجام دریافتند که سرخی رنگ آب به دلیل اکسیده شدن آهنی است که این آبشار از دل کوه‌ها خارج می‌کند. این‌ آبشار نه فقط ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار چشم نواز است و البته مسیر خروجی آن تا به امروز؛ یک راز باقی مانده است.

مکان های عجیب دنیا آبشار سرخ

دریاچه آبراهام در منطقه آلبرتای کانادا

دریاچه آبراهام یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا و از دریاچه‌های متان منجمد کره زمین است که در منطقه آلبرتای کانادا قرار دارد. حباب‌های متان در این دریاچه در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند و مناظر جالبی را در دریاچه به وجود می‌آورند. هر چند که این حباب‌‌ها منظره دریاچه را بسیار زیبا کرده‌اند، اما در نوع خود یک بمب بالقوه محسوب می شوند به طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب‌ها ذوب شده و گاز متان آزاد می شود بسیار مرگ بار خواهد بود.

مکان های عجیب دنیا دریاچه آبراهام

سنگ های متحرک در دره مرگ

پارک ملی دره مرگ که در مرز نوادا و کالیفرنیا واقع شده است، یکی از عجیب ترین پدیده‌های دنیا را دارد؛ سنگ‌هایی که بدون هیچ دلیل گرانشی و یا نیروی خاصی به حرکت در می آیند. بعضی از این سنگ ها با حرکت خود خط هایی به طول ۱۵۰۰ فوت روی زمین ایجاد می کنند. بادهایی که با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت می وزند دلیل حرکت این سنگ‌ها است.

جاهای عجیب دنیا سنگ های متحرک در دره مرگ

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی

این دریاچه که در دهانه آتشفشانی با گدازه‌های آبی رنگ قرار دارد در واقع اسیدی‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود. اسیدِ سرشار از گاز متانی که در دریاچه کاواه وجود دارد باعث می‌شود که این دریاچه در هنگام شب با رنگ آبی بدرخشد. با این وجود، مردم محلی حتی بدون پوشیدن ماسک محافظ، در امتداد ساحل؛ گوگرد جمع آوری می‌کنند.

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی جاهای عجیب دنیا

ساحل مخفی در مکزیک

در اوایل دهه ۹۰ با انفجار یک بمب، حفره‌ای در سواحل مکزیک به وجود آورد. این حفره به مرور با چمن و آب پوشیده شد و ساحل مخفی را ایجاد کرد. حفره مخفی مکزیک طوری برش خورده است که تا به آن نزدیک نشوید چیزی از آن را نخواهید دید، اما با ورود به محوطه آن، با بهشتی باورنکردنی روبه‌رو خواهید شد. ساحل مخفی اکنون یکی از مکان های عجیب و غریب در دنیا است.

جاهای عجیب دنیا ساحل مخفی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید

تاثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن

افزایش مجدد قیمت طلا و ارز، در روزهای گذشته موجب تشدید نگرانی خریداران و متقاضیان مصرفی مسکن شده و پیش بینی قیمت مسکن را دشوار کرده است.

پیش بینی قیمت مسکن

کارشناسان اقتصاد مسکن پیش از این پیش بینی کرده بودند که قیمت مسکن در سال ۹۹ نمی‌تواند بیشتر از نرخ تورم افزایش رشد کند و این افزایش بسیار پایین‌تر از خط تورم خواهد بود، اما جهش بازار های طلا و ارز در روز های اخیر با این پیش بینی ها مغایر است.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌ های معاملات ملکی شهر تهران، در بهمن‌ماه امسال وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران؛ دلیل رشد قیمت مسکن در دی‌ و بهمن ماه ۹۸ را انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: در دی‌ و بهمن‌ ماه امسال و پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزایش مراجعه متقاضیان واقعی و همچنین سرمایه‌گذاران ملکی به بازار معاملات، رشد قیمت مسکن را در پی داشت.

حسام عقبایی در پاسخ به پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹، گفت: قیمت مسکن در فروردین ماه سال آینده به دلیل تعطیلی بازار ها ثبات خواهد داشت، اما در ماه های اردیبهشت‌‌ و خرداد ، قیمت‌ ها خود را نشان خواهند داد.

وی درخصوص افزایش قیمت مسکن به تبعیت از افزایش نرخ ارز گفت: مسکن مانند سایر کالا ها بلافاصله نسبت به افزایش نرخ ارز واکنش نشان نمی‌دهد، به عبارت دیگر ، اگر روند افزایش نرخ دلار آمریکا ادامه یابد و پایدار بماند، قیمت مسکن حداقل ۲ یا ۳ ماه آینده به افزایش نرخ ارز واکنش نشان خواهد داد.

شایان ذکر است؛ میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران تا پایان دی‌ماه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه در سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.


برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید


12345678910
last