آلانیا ؛ دختر کوچک آنتالیا

يکشنبه 17 شهريور 1398
12:34
مجله دلتا

آلانيا يكي از نقاط جذاب گردشگر تركيه است.
آلانيا

آلانيا يكي از شهرهاي توريستي، پزشكي و تاريخي تركيه است كه طرفداران زيادي دارد. آلانيا فقط 135 كيلومتر با آنتاليا فاصله دارد. از اين رو خيلي‌ها آن را بخشي از آنتاليا مي‌دانند. اين شهر كه در دوره‌اي از تاريخ پايتخت تركيه بود، در ميان درياي مديترانه و رشته كوه‌هاي توروس واقع شده است . با صفحه گردشگري مجله پيام دلتا همراه باشيد تا با هم به آلانيا سفر كنيم و از زيبايي‌هاي تاريخ و طبيعت آن لذت ببريم.

آلانيا

آلانيا يا علائيه؟

آلانيا به زبان تركي استانبولي علائيه تلفظ مي‌شود. اين شهر از دوران سلجوقيان و حتي پيش‌تر از آن وجود داشته است. از اين رو شهر پر از جاذبه‌هاي تاريخي است كه در كنار جذابيت سواحل رويايي مديترانه، آنجا را به يكي از دوست داشتني‌ترين جاهاي ديدني تركيه تبديل كرده است.

آلانيا

ديدني‌هاي آلانيا

اول از همه دريا و ساحل! خيلي از افراد به شوق استراحت در سواحل زيباي مديترانه و برخورداري از امكانات رفاهي دريا، ساحل و آفتاب، تورهاي آلانيا مي‌خرند. با اين وجود از آنجا كه شهر جاذبه هاي تاريخي دارد، گردشگران را در جاهاي ديگري به جز ساحل هم مي‌توانيد ببينيد. برج قرمز، كارخانه كشتي سازي و همچنين قلعه آلانيا از جاذبه‌هاي تاريخي اين شهر به شمار مي‌رود. در سفر به اين منطقه، غواصي زير آب شايد يكي از بهترين تفريحاتي باشد كه مي‌توانيد تجربه كنيد.

آلانيا

فقط در هتل و ساحل نمانيد

اگر قصد داريد به آلانيا سفر كنيد، بايد بدانيد اين شهر فهرست بلندبالايي از جاهاي ديدني دارد. بنابراين وقت‌تان را فقط به ساحل و هتل اختصاص ندهيد. اين فهرست را به همراه داشته باشيد و سعي كنيد از آنها بازديد كنيد.

غار داملاتاش

غار چاتاك

رودخانه ديم يا ديم چاي

منطقه پيك‎ نيك كادي پينار و اوُبا

منظره تراس شهر

آلانيا

ارك استراحتي اولاش

ييلاقها و تفرجگاه‌هاي شهر

تفرجگاه دره توربه ليناس

پلاژهاي شهر

قلعه سلجوقي

برج قرمز

كارخانه كشتي سازي

دره سپادره

قلعه احمدك

آلانيا

دروازه منحني

خانه و موزه آتاتورك

مجسمه آتاتورك

كاروانسراهاي آلانيا

شهر باستاني آيتاپ

سواحل آلانيا (كلئوپاترا و كيقباد)

قلعه آلارا

آلانيا

اسرار غار داملاتاش

غار داملاتاش داستان شگفت انگيز جالبي دارد. شنيده ها حاكي است اين غار به طور اتفاقي و در جريان ساخت و ساز بندر آلانيا كشف شد و باز هم به طور اتفاقي مشاهده كردند فردي كه مبتلا به آسم بوده، در اين غار درمان شده است. با پيگيري اين فرضيه كه غار، حالت شفابخشي براي بيماران مبتلا به آسم دارد، مطالعات زيادي روي غار انجام و نتيجه اين شد كه : بله! غار داملاتاش براي درمان بيماران مبتلا به آسم بهترين مكان است.

با انتشار اين خبر در رسانه‌هاي جمعيت سيل گردشگران به آلانيا سرازير شدند و اين موضوع، نقطعه عطف گردشگري اين منطقه و شهرتش در بين جهانيان شد.

حالا غار كه ستون اصلي گردشگري آلانيا به شمار مي‌رود، به مركز درمان آسم تبديل شده است. بيماراني كه براي درمان به اين مكان مي‌آيند، به طبقه بالا مي‌روند و خودشان را با اتمسفر غار هماهنگ مي‌كنند. بعد به طبقه پايين مي‌روند و روي نيمكت‌هايي كه براي آن‌ها تهيه شده است، مي‌نشينند.

بيماراني كه بيش از ۱۰ سال آسم دارند، به‌طور موقت احساس بهبود پيدا مي‌كنند. مخصوصا بيماراني كه سن آن‌ها بين ۴۰ و ۶۰ سال است. آن‌هايي كه كمتر از ۱۰ سال آسم دارند، مي‌توانند كامل درمان شوند. بيماراني كه آسم مزمن دارند، بعد از ۲۱ روز درمان احساس بهبود پيدا مي‌كنند.

آلانيا

چي بخوريم؟

غذاهاي تركيه‌اي بسيار با سليقه و ذائقه ايراني‌ها نزديك‎اند. انواع كباب و فست فود را مي‌توانيد امتحان كنيد. همچنين شيريني‌هاي تركيه‌اي بي‌نظيرند. از اين خوراكي‌هاي خوشمزه نوش جان كنيد. باقلوا و قهوه را از ياد نبريد. بهترين خوردني‌هاي آلانيا هستند.

آلانيا


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]