برکه جادویی

شنبه 23 شهريور 1398
15:02
مجله دلتا

مرداب جادويي هسل در هر فصلي از سال به يك رنگ ديده مي‌شود!
مرداب هسل

مرداب هسل جادويي است و اين را فقط وقتي به آنجا سفر كنيد و به چشم خودتان ببينيد باورتان مي‌شود. مرداب هسل جايي بين جنگل‌هاي اطراف چالوس، لابه‌لاي درختان جاي گرفته و روي سطح آبش، پوششي يكپارچه از جلبك و خزه قرار دارد. در هر فصلي از سال، مرداب را به رنگ متفاوتي مي‌بينيد و همين، جادوي بركه است. با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد تا با هم به بركه رويايي هسل سفر كنيم و از آرامش و زيبايي آن غرق در سرور و لذت شويم.

مرداب هسل

مرداب هسل كجاست؟

مرداب جادويي هسل جايي بين مرزن آباد و چالوس قرار دارد. اين مرداب در روستاي سينوا كه فقط 10 كيلومتر با چالوس فاصله دارد، قرار گرفته و دورتا دورش پوشيده از درخت است. در واقع مرداب، در وسط جنگل قرار دارد. جنگلي كه در هر روز سال و هر فصل خدا به رنگ و جلوه‌اي متفاوت به نظر مي‌آيد و از آن جز صداي سكوت و چهچه پرندگان جنگلي صدايي به گوش نمي‌سد. چه چيزي جذاب‌تر، وسوسه كننده‌تر و آرامش‌بخش‌تر از اين صحنه مي‌توانيد در ذهن‌تان تجسم كنيد؟

مرداب هسل

هسل يعني آب راكد

در گويش محلي مردمان بومي چالوس، هسل به آبي گفته مي‌شود كه يك جا راكد است. به همين دليل، مرداب را هسل ناميده‌اند. راكد بودن آب باعث شده رويش جلبك و خزه زندگي كند. اين جلبك‌ها در هر فصلي از سال، متناسب با شرايط اقليمي و دما به رنگي متفاوت ديده مي‌شوند! از سبز چمني گرفته تا نارنجي و صورتي و ارغواني! جادويي و دلفريب به نظر مي‌رسد. اينطور نيست؟

مرداب هسل

نام هاي ديگر مرداب هسل

مرداب هسل به نام‌هاي ديگري نيز شهرت دارد. مرداب كندوچال، كنيچال، مهازچال، كن اوچال نيز از ديگر نام‌هايي است كه مرداب را به آن مي‌شناسند. درختان انجيلي، ممرز و بلوط، عمده‌ترين پوشش گياهي اطراف بركه هستند.

نكات مهم هنگام بازديد

از ايجاد هر گونه آلودگي محيطي و صوتي پرهيز كنيد. ته سيگار و آدامس جويده شده هم زباله محسوب مي‌شوند و نبايد آنها را در هر محيط طبيعي از جمله طبيعت اطراف مرداب رها كنيد. ورود گردشگران بي مبالات به اين منطقه و بازديد آنها از مرداب، آن را با خطرات زيست محيطي روبه‌رو كرده است. بنابراين اگر دوست داريد چنين جاذبه فوق العاده‌اي براي آيندگان نيز باقي بماند، در حفظ محيط زيست جداً بكوشيد. حتي اگر كيسه اضافه با خود همراه داشته باشيد و زباله‌هاي احتمالي اطراف را جمع كرده و با خود ببريد، لطف بزرگي در حق طبيعت كرده‌ايد.

مرداب هسل

سرو صداي اضافي باعث به هم خوردن نظم اكوسيستم مي‌شود و ساكنان جنگل را با مشكلات جدي روبه‌رو مي‌كند. با بلند كردن موسيقي از دستگاه پخش خودرو يا ايجاد هر گونه سر و صداي بي‌مورد، ساكنان جنگل را آواره و بي‌خانمان نكنيد.

مرداب هسل

آن حوالي امكانات رفاهي خاصي وجود ندارد. آب و خوراك دلخواه‌تان را با خود ببريد. اگر مي‌خواهيد شب را در كنار بركه بگذرانيد نياز به تجهيزاتي مانند چادر مسافرتي، لباس مناسب و كيسه خواب داريد. تا مي‌توانيد عكاسي كنيد و جادوي بركه را تا ابد در كادر دوربين‌تان به ثبت برسانيد. و در آخر، جز عكس و البته زباله‌هاي‌تان نه چيزي با خود بياوريد و جز رد پا چيزي باقي نگذاريد.

مرداب هسل

نكات مهم براي بازديد افراد با نيازمندي‌هاي خاص

براي رسيدن به بركه نيازي به پيمودن مسير پياده نيست. خودروها تا نزديك بركه مي‌توانند تردد كنند. بنابراين افراد با نيازمندي‌هاي ويژه نيز مي‌توانند به راحتي به بركه جادويي هسل سفر كنند و از آرامش و زيبايي آن لذت ببرند. به نظر مي‌رسد اين سفر براي خانواده‌هاي داراي فرزند اتيسم نيز مناسب باشد و مشكل خاصي اين كودكان را تهديد نمي‌كند.

مرداب هسل


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]