کدام خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شود؟

سه شنبه 8 بهمن 1398
18:51
مجله دلتا

کمیسیون تلفیق مجلس در حالی خانه‌های لوکس بالای ۱۰ میلیارد تومان را مشمول مالیات می‌داند که اما و اگرهای بسیاری بر روی اجرای این بخش از مصوبه مجلس وجود دارد.
مالیات خانه های خالی

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به کسری بودجه دولت در سال آینده از مالیات خانه های لوکس ۱۰ میلیارد تومان به بالاتر خبر داد و همچنین اعلام کرد دریافت مالیات خانه‌های خالی سال آینده به همت شهرداری‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش مجله دلتا مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ و اخذ مالیات خانه های لوکس و خالی با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو است و نشان دهنده سردرگمی مسئولان حوزه مسکن در نحوه دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که آمار و گزارش‌های ماهانه دو مرجع قیمت گذاری املاک تهران شامل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ملاک تعیین خانه‌های خالی و لوکس باشند، از میان حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی موجود در تهران، بین ۶۰ تا ۹۰ هزار واحد مسکونی بالای ۱۰ میلیارد تومان در پایتخت وجود دارد؛ هر چند که این آمار در خصوص کل کشور از میان ۲۴ میلیون واحد مسکونی مشخص نیست.

کمی بیش از ۶۰ هزار واحد در تهران بالای ۲۰۰ متر مربع مساحت دارند که ۴۷ هزار واحد در منطقه یک، ۱۱ هزار واحد در منطقه ۲ و مابقی نیز در سایر مناطق پایتخت پراکنده‌اند.

بر اساس آنچه در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ آمده (در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون)، در سال آینده یک در هزار ارزش روز خانه‌های بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان، دو در هزار ارزش روز خانه‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومانی، دو ضریب قبلی به اضافه ۳ در هزار ارزش روز برای خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومانی، سه ضریب قبلی به اضافه ۴ در هزار برای خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی و چهار ضریب قبلی به اضافه ۵ در هزار برای خانه‌های بالای ۶۰ میلیارد تومان به‌عنوان مالیات سالانه املاک اعم از خالی و در حال استفاده لحاظ خواهد شد.


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]