رشد معاملات مسکن تهران در دی‌ماه ۹۸

سه شنبه 8 بهمن 1398
18:50
مجله دلتا

قیمت مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است.
قیمت مسکن شهر تهران دی‌ ماه

جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از قیمت مسکن تهران در دی‌ ماه امسال، نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، معاملات خرید مسکن پایتخت نیز در دی‌ماه امسال در مقایسه با ماه گذشته، ۱۲.۴ درصد افزایش یافت و تعداد آپارتمان‌های فروخته شده به مرز ۱۰ هزار واحد رسید؛ به طوری که می‌توان گفت بازار مسکن به طور مقطعی در حال خروج از رکود است.

به گزارش مجله دلتا، این افزایش ۳ درصدی در حالی اتفاق افتاده که ماه گذشته قیمت‌ها ۶.۸ درصد بالا رفته بود. به نظر می‌رسد با فرونشستن شوک حاصل از تغییر قیمت بنزین سرعت رشد ماهانه قیمت، گرفته شده و ۳.۸ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

همچنین تعداد معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بوده که نسبت به ماه قبل ۱۲.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۸.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ارزش ریالی مبایعه نامه‌های انجام شده در دی‌ماه امسال بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که از رشد ۱۴.۲ و ۱۱۱ درصدی به ترتیب نسبت به آذرماه امسال و ماه مشابه سال گذشته حکایت دارد.

افزایش ۱۲ درصدی ساخت و سازها

از سوی دیگر، گزارش‌ها از پروانه‌های ساختمانی صادره در آذرماه ۹۸ که گزارش آن در دی ماه ارائه شده حاکی از آن است که در آذرماه ۵۶۵۸ واحد مسکونی، پروانه ساخت گرفته‌اند که این رقم در مقایسه با آبان‌ماه امسال ۱۲.۲ درصد افزایش، اما در مقایسه با آذرماه سال گذشته ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

گزارش تجمیعی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که تا پایان دی‌ماه امسال، ۶۱ هزار و ۱۰۹ فقره معامله به ثبت رسیده که ۴۳.۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته با کاهش مواجه شده است. میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در مدت مذکور نیز بالغ بر ۱۲ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]