هر نفر چند برگه تسهیلات می‌تواند خریداری کند؟

دوشنبه 27 آبان 1398
17:28
مجله دلتا

با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، خریداران اوراق حق تقدم بانک مسکن تا ۴ ماه از زمان خرید این اوراق امکان فروش آن را ندارند.
اوراق حق تقدم

ناظر بازار برای آن دسته از خریداران اوراق حق تقدم بانک مسکن با نماد معاملاتی تسه که تنها ۴ ماه به زمان انقضای تاریخ اعتبار آن نماد معاملاتی باقی مانده، برای این محدودیت استثنا قائل شده است.

به گزارش مجله دلتا بر مبنای این استثنا نمادهای معاملاتی تسه ۹۶۰۹، تسه ۹۶۱۰، تسه ۹۶۱۱ و تسه ۹۶۱۲ که مربوط به اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های آذر تا اسفند سال ۱۳۹۶ هستند، از محدودیت فروش، معاف هستند.

از دیگر محدودیت‌هایی که برای اوراق تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده، تعیین سقف خرید ۱۶۰ برگه برای دارنده هر کد معاملاتی در هر جلسه خرید است.

بر اساس اعلام ناظر بازار فرابورس، تخطی از این محدودیت‌ها منجر به ابطال کلیه معاملات، حذف سفارش‌های انجام شده و ارجاع تخلف به مرجع رسیدگی به تخلفات در سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

گفتنی است دارندگان برگه هایی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده، تا یک ماه پس از آن تاریخ می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن نسبت به اخذ تسهیلات مسکن اقدام کنند.

محدودیت‌های معاملاتی اوراق تسهیلات بانک ملی

ناظر فرابورس در خصوص معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی با نماد معاملاتی «تملی»، محدودیت زمانی فروش را حذف کرده و دارنده این اوراق می تواند از پانزدهم همان ماه تا ۲ سال اقدام به خرید و فروش اوراق کند.

همچنین محدودیت حجمی نیز برای اوراق تملی افزایش یافته و تقریبا تا ۸۰ درصد بیشتر از اوراق تسه امکان خرید اوراق تملی و تا سقف ۲۴۰ برگه در هر جلسه معاملاتی با یک کد بورسی وجود دارد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند احتمال دارد محدودیت‌های حجمی جدید به افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن با نماد «تسه» و استقبال بیشتر از تسهیلات مسکن بانک ملی با نماد «تملی» منجر شود.


برچسب ها: خبر , مسکن , مجله دلتا ,
[ بازدید : 363 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]