افزایش 27 درصدی اجاره خانه

دوشنبه 27 آبان 1398
16:44
مجله دلتا

درصد افزایش اجاره بها، نتیجه چک و چانه صاحبخانه و مستاجر در تابستان امسال بوده است.
افزایش اجاره

در واکنش به افزایش اجاره خانه بسیاری از مستاجران در حالی ترجیح به نقل مکان به جای دیگری داشته‌اند که در قراردادهای جدید نیز با افزایش ۲۳ درصدی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش مجله دلتا افزایش اجاره بها در تابستان امسال در سراسر کشور متفاوت بوده است. بنا بر گزارش مرکز آمار استان آذربایجان غربی با افزایش 11 درصدی مبلغ اجاره، صاحبخانه‌های منصف‌تری را نسبت به دیگر استان‌ها در خود جای داده است. در طرف مقابل نیز، استان لرستان صاحبخانه‌های سرسخت‌تری داشته است که ۳۷٫۲ درصد روی رقم اجاره‌های جدید کشیده‌اند.

چرا افزایش اجاره در قراردادهای جدید کمتر بوده است؟

ممکن است بسیاری از مستاجرها به محض مواجهه با اجاره‌ خانه بالا به سراغ خانه‌های کوچک‌ متراژ یا خانه‌هایی در مناطق ارزان‌تر رفته‌ باشند. این مورد می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث شده قراردادهای جدید، افزایش قیمت کمتری نسبت به قراردادهای تمدیدشده داشته باشند. دلیل دیگر این است که اغلب صاحبخانه‌ها از ترس خالی‌ ماندن واحد مسکونی خود برای جذب مستاجر جدید راحت‌تر کوتاه می‌آیند.

افزایش اجاره از نرخ تورم عقب افتاد

با اینکه میزان افزایش مبلغ اجاره‌بها در هر سال، از افزایش عمومی ‌قیمت‌ها و شاخص تورم الگو می‌گیرد، اما امسال با توجه به تورم بالا و قدرت خرید پایین مردم، صاحبخانه‌ها نتوانستند مبلغ اجاره را همگام با نرخ تورم بالا ببرند؛ چراکه مستاجرها توانایی پرداخت اجاره با افزایش ۳۵ درصدی را ندارند. گزارش مرکز آمار درباره تغییرات اجاره‌ مسکن نشان می‌دهد که نرخ افزایش اجاره‌بها در تابستان هیچ ارتباطی با قیمت مسکن نداشته است. قیمت مسکن در تابستان ۹۸ نسبت به یک‌سال قبل افزایش ۵۶ درصدی را پشت سر گذاشته و این نسبت هیچ شباهتی به نرخ افزایش اجاره‌بها ندارد. این در حالی است که خیلی از صاحبخانه‌ها امسال به خیال افزایش قیمت مسکن، اجاره‌بها را متناسب با آن بالا برده‌اند و به همین جهت در واگذاری واحد مسکونی خود ناکام مانده‌اند.


برچسب ها: خبر , مسکن , مجله دلتا , گزارش ,
[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گردشگری دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]